Thursday 26 February 2015

home holidays










Half-term has been a great staycation this year. I managed to tick a lot of things off from my to-do list. Unfortunately I never made it to the extra  "if still time" bits. Hey ho, I stay positive nonetheless and can't complain. After all, I had a lot of me-time too, between getting my hair done (I won't be mentioning the increasing amount of "silver threads", that would put me in bad mood) and enjoying the BEST spa experience ever. My lovely husband treated me to it for my birthday, and honestly, it was love at first time.  The hotel reception set the right note from the start with amazing flower displays, and the spa facilities were out of this world. Anyway, they're not paying me to say all these lovely things about them, so check them out straight on their website.
We also resurrected the old tepee from the cupboard, baked some walnut biscuits, went for a few walks. I can almost feel spring coming despite the bitter cold we've had in the past few days. The florists in the village are selling daffodils already, the sun rises ever earlier, I want aromatic herbs, avocado and all things green in my plate. I digress.
February has been lovely here in London. How was yours?

Les vacances de février passées à la maison ont été super cette année. J'ai réussi à faire plein de choses sur ma longue liste de choses à faire. Malheureusement je ne suis pas arrivée aux trucs à faire "si possible". Hey ho, je garde quand même le moral et ne me plains pas. Après tout, j'ai eu plein de temps à moi entre un RDV chez le coiffeur (je ne parlerai pas du nombre croissant de "fils argentés", ca me mettrait de mauvaise humeur) et le meilleur spa auquel je ne sois jamais allée. Mon cher mari me l'avait offert pour mon anniversaire, et ca a été le coup de foudre. Dès la réception de l'hotel c'était superbe avec des fleurs magnifiques, et le spa était carrément magique. Bon, je ne vous en dis pas plus, après tout, ils ne me paient pas pour faire leur éloge, mais allez voir leur site directement, ça vaut le coup d'oeil.
On a aussi ressorti le tipi du placard, fait des petits beurre aux noix, on s'est baladés. Je préssens presque le printemps qui arrive malgré la vague de froid de ces derniers jours. Les fleuristes au village vendent déja des jonquilles, le soleil n'en finit pas de se lever plus tôt, j'ai envie d'herbes fines, d'avocat et de plein de vert dans mon assiette. Je digresse.
Février a été super ici a Londres. Et chez vous?

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...