Sunday 11 May 2014

slow spring


My, have I been bad lately...it looks like I have neglected my little web corner here and not been visiting much. I'd love to say it's because I've been sooooo busy with interesting and challenging projects, but unfortunately I haven't. Or have I?
Well, let's see. On the work front, I have just finally finished all the oral exams for those who needed it (3 classes of Y11 and one Y13) and now mentally prepare myself for the end of year reports.
At home, I have managed to move on from my latest quilt project to a less challenging new series of lavender bags with vintage lace trims. Nothing like quick sewing satisfaction to make you feel good! I have also embarked on a "sewing bee" kind of competition with my colleagues. We have all chosen this pattern to make a dress during the upcoming half-term. The textiles teacher will judge our creations. So far, I have opened the pattern, looked at it, selected the fabric...and that's it! Hopefully I will get started this week.
And so I hope to have more to share in the next few days. In the meantime, back to my cup of tea, Baby, baking a tray of muffins for after dinner while watching the TV adaptation of Fargo. is anyone else hooked already?

Oh, que j'ai été vilaine ces temps-ci...on dirait que j'ai négligé mon petit coin de blogosphère et que je n'ai pas beaucoup été présente. J'adorerais vous dire que c'est parce j'étais trèèèès occupée avec des tas de projets intéressants, mais malheureusement ce n'est pas le cas. Ou l'est-ce?
Eh bien, voyons. Au boulot, je viens enfin de finir tous les oraux des classes qui en faisaient (3 classes de seconde et une de terminale)et maintenant je me prépare mentallement pour les bulletins de fin d'année.
A la maison, j'ai réussi à bouger de mon dernier projet de quilt à une nouvelle série de sachets de lavande avec de la dentelle vintage. Rien de tel qu'un projet couture rapide pour se sentir bien et satisfaite! Je me suis aussi enbarquée dans une compétition de couture style "la meilleure couturière" avec mes collégues. On a toutes choisies ce patron pour faire une robe pendant les vacances de fin mai. La prof de couture nous jugera. Pour l'instant, j'ai ouvert le patron, l'ai regardé, choisi mon tissu...et c'est tout! Avec un peu de chance je commencerai cette semaine. Et donc j'espère avoir plus de choses à partager avec vous les jours qui viennent. En attendant, je pars retrouver ma tasse de thé, Bébé, et préparer une fournée de muffins à dévorer après le dîner devant l'adaptation télé de Fargo. Vous êtes accro, vous aussi?

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...