Tuesday 30 September 2014

September was...


Things I loved this September:

♥ working part-time for the first time since getting a proper job. How I can ever go back to working full-time one day puzzles me: this is the best thing ever!
♥ smelling the fig trees on our daily afternoon walk, seeing the automnal colours settling in
♥ getting new slippers. I am in love with my regressive mouse ones from Next, Baby is in heaven as long as Peppa is involved. I have no idea how she got this addicted to Peppa in so little exposure, but it amazes me that her first combination of two words ever was "Peppa Pig" last weekend.
♥ talking of Baby J, it has been an amazing month full of new developments: she hums, learnt to jump, and goes to the fridge for cheese when I ask her if she wants a slice of toast. It's a genuine blessing to see how fast she understands and memorises everything.
♥ the warm weather: not too sunny but warm. It must be the first time in many years the heating has not come on in September, and thank goodness for that.
♥ making my husband one lunch box every week. This is a first chez Lavender, but it's proved to be a hit. Just have to keep thinking of new ideas every week.
♥ working on two big pre-Christmas thingies, more on that later.

Ce que j'ai aimé en septembre:

♥ travailler à temps partiel pour la premiere fois depuis que j'ai un vrai boulot. Comment retourner bosser à plein temps après ça, je me le demande bien: c'est ce qu'il m'est arrivé de mieux!
♥ sentir les figuiers pendant la balade quotidienne, regarder les couleurs automnales s'installer
♥ des nouvelles pantoufles. J'adore les miennes avec leurs petites souris regressives de chez Next, bébé est aux anges du moment qu'il s'agit de Peppa. je n'ai aucune idée de comment elle est devenue aussi accro en si peu de temps, mais suis restée baba quand elle nous a sorti ses deux premiers mots ensemble la semaine dernière "Peppa Pig"
♥ en parlant de Bébé, ça a été un mois plein de développements: elle s'est mise à chantonner, a appris à sauter, et va directement au frigo chercher le St Morêt quand je lui demande si elle veut une tartine. C'est un vrai plaisir de la voir tout enregistrer comme ça.
♥ le temps clément: pas trop ensoleillé mais doux. Ca doit être la première fois depuis des années que nous n'avons pas mis le chauffage en septembre, et c'est tant mieux.
♥ préparer une lunch box pour mon mari une fois par semaine. C'est la première fois qu'on fait ça chez nous, mais ça a un succes fou. Il faut juste se creuser les méninges pour trouver de nouvelles idées chaque semaine.
♥ et pour finir, je travaille activement à deux projets d'avant Noël, j'y reviens bientôt.

1 comment :

  1. Wish u enjoy and make the most or your part time new life!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...