Friday 29 August 2014

goodly share of bliss


Night comes earlier and earlier every day and with it fresher dawns. Mornings are crisp again and I find myself dreaming of making pies, hearty comforting bowls of wholesome food, and bizzarely, anything involving mushrooms. I blame the Great British Bake Off.  In the meanwhile, I have tried and tested this wonderful pea soup with chorizo and almond crumble, and it was delicious. The cold snap has also provided a perfect opportunity to make a batch of crêpes with a chocolate sauce and a tarte amandine. Absolute bliss.

Apart from that, I have managed to get through quite a bit of clutter, cleaned some little nooks and crannies, nursed a big cold, had a night out in a trendy rooftop bar with an impeccable view over the pretty poppies at the Tower of London, played and played some more with Baby. Yet more bliss.

La nuit arrive de plus en plus tôt chaque jour, et il fait frais au petit matin. Je me prends à rêver de faire des tourtes, des bols remplis de bonnes choses équilibrées, et bizzaremment, n'importe quoi avec des champignons. Tout ça, c'est de la faute au Great British Bake Off. En attendant, j'ai essayé cette superbe recette de soupe au petits pois avec un crumble de chorizo et amandes, et c'était merevilleux. Le retour du froid m'a aussi donné l'occasion de faire une tournée de crêpes au chocolat et une tarte amandine. Que du bonheur.
A part ça, j'ai aussi réussi à faire un peu de rangement, nettoyer dans les petits coins, me suis soignée d'un vilain rhume, ai passé une soirée dans un bar trendy en terrasse d'où j'avais une vue impeccable sur les coquelicots de la Tour de Londres, et j'ai joué et encore joué avec Bébé. Que du bonheur.  

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...