Monday 9 February 2015

this winter I loved





Oh sweet cosy winter days. Baby is changing by the minute, and I wish, so wish I had kept my journal up to date to keep a detailed record of her progress. Sure, there are many pictures, but she is one fast moving little active child. Not that I complain, it's good to keep on one's toes I guess. Winter has been kind of slow here at Yummy Lavender, yet I have enjoyed it this way. Just enjoy the moment, make pancakes in the morning, day-dream crazy goals for the year that's just started, make plans, rethink, dream again (damn holiday brochures!) and start again from scratch.

This winter I loved:
making a new dress for the work Sewing Bee - we used the Colette Dahlia pattern. "Funny" neckline is the most PC way I can put it
♥ catching up with the latest series of Spiral on the BBC, it's as fast-paced and gripping as it's always been
♥ visiting an old friend in Berlin. This city is a big pet love of mine, I absolutely adore it, and it was perfect for a short break with Baby - post to come
♥ going for high tea at Fortnum & Mason's, there's simply nothing like it
♥ making Scandinavian walnut macaroon layer cake from Country Living. The worrying thing is, does my reading this magazine indicate to you how old I am getting? Best not to think about that.




(Toujours pas appris comment mettre les accents. Promis, j'apprends avant la fin 2015!)
 
Oh les longues journees cosy d'hiver. Bebe change si vite, et j'aurais aime garde mon journal intime un peu plus regulierement pou garder des traces de ses progress au fil du temps. Bien sur, il y a beaucoup de photos, mais c'est une petite fille si active. Je ne m'en plains pas, ca me fait du bien d'etre toujours aux abois. L'hiver a ete plutot lent ici a Yummy Lavender, et pourtant ca m'a plu comme ca. Profiter de l'instant present, faire des pancakes le matin, tirer des plans sur la comete pour l'annee a venir, se faire des films, revoir les choses d'un autre angle (satanees brochures de vacances!) et tout recommencer.

Cet hiver j'ai aime:
♥ faire une nouvelle robe pour La Meilleure Couturiere au boulot - on a pris le patron Dahlia de chez Colette. L'encolure etait, disons...pour le moins ennuyeuse, pour rester polie
♥ voir la derniere saison d'Engrenages sur la BBC, on retrouve le meme rythme effreine et les memes intrigues que d'habitude, c'est super
♥ render visite a une vieille amie a Berlin. J'ai toujours eu un faible pour cette ville, je l'adore, et c'etait parfait le temps d'un long weekend avec Bebe. Je vous en reparle tres vite
♥ boire le the avec tout le tralala chez Fortnum & Mason, il n'y a rien de comparable
♥ faire le gateau de macarons aux noix de mon magazine Country Living. Ce qui m'inquiete le plus dans cette histoire, c'est que cette lecture pourrait vous dire a quell point je vieillis. Mieux vaut ne pas y penser. 





No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...